پنجره

مدتها است که پنجره قدیمی ام بسته مونده، اما این روزها شرایط خوبی برای ورود دوباره به دنیای مجازی برام فراهم شده ، پنجره را گاه گاهی باز خواهم کرد.ان شاءالله

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات


به گزارش کازرون نما حجت‌الاسلام محمدجعفر جوشن استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی گونه‌های مختلف انتظار گفت: انتظار در شرایط مختلف و براساس نوع برداشت ما از آن می‌تواند سازنده و یا مخرب باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام که در آن یکی از دلایل ارتداد مسلمین را ناامیدی آنان ذکر می‌کنند، روایات مربوط به آخرالزمان را قابل بررسی و تامل دانست و گفت: دربعضی از روایات هست که امام صادق(ع) فرمودند: "خدا لعنت‌کند مغیرةبن‌سعید را که بعضی از حرفایی را که ما نزده‌ایم را درلابه‌لای حرف‌های ما می‌گنجاند و برای شیعیان نقل می‌کند و آن‌را به ما انتصاب می‌دهد؛" که این روایت نشان می‌دهد بعضی از روایات که حتی از امام‌صادق(ع) و امام‌باقر(ع) نقل‌شده‌است را دشمنان اهل‌بیت و با نفوذ در میان شاگردان اهل‌بیت جعل می‌کرده‌اند و بعضی از روایات مربوط به آخرالزمان نیز از این دسته هستند.

مدیر حوزه علمیه نخبگان شیراز افزود: البته ما نمی‌توانیم هر روایتی که مربوط به شرایط آخرالزمان هست را برداریم و آن را ملاک قراردهیم و بگوییم چون این‌چنین اتفاقی‌نیفتاده‌است پس نسبت به ظهور ناامیدشویم چرا که این، یکی از آسیب‌های‌ انتظار است و منجر به یک انتظارمخرب خواهدشد. به عبارت دیگر، ما در انتظار امام‌زمان(عج) نمی‌توانیم و نباید بی‌صبری و بی‌طاقتی داشته‌باشیم، نمی‌توانیم بی‌تابی کنیم و با ملاحظه چند مورد از شرایط ظهور به ظهور امیدوار باشیم و وقتی حضرت در زمان مورد تصورمان نیامدند سرخورده بشویم و به همین دلیل بود که حضرت آیت‌ا... مرعشی‌نجفی می‌فرمودند: "نباید آن‌چنان فرد را به ظهور امیدوارکنیم که وقتی ببیند اتفاق نمی افتد فرد مایوس و ناامیدشود"

حجت الاسلام جوشن در ادامه ساخت مستندهایی که به روی دادن برخی از نشانه های ظهور می‌پردازند اشاره کرد و گفت: مستندهایی ساخته می شود و در آن ادعا می‌شود که سفیانی درسوریه است و فلانی و فلانی هم آمده‌اند و رئیس‌جمهور فعلی هم که شیعب‌بن‌صالح است و لذا امام زمان چند هفته دیگر ظهور می‌فرمایند؛ این‌ها آثار مخرب دارد، این‌ها کارهای انحرافی و غلطی است که در مورد انتظار انجام می‌شود که منجر به انتظار بی صبرانه و مخرب می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: رسول خدا(ص) فرمودند آقا امام‌زمان(ع) نمی‌آیند مگر ناگهانی یعنی وقتی شمافکرش را هم نمی‌کنید ایشان ظهور خواهندکرد و لذا نه امیدوار آنچنانی باشیم که اگر ظهور اتفاق نیفتاد سرخورده شویم ونه ناامیدباشیم؛ امام زمان(عج) یک‌دفعه و ناگهانی ظهورخواهندکرد؛ رسول‌خدا با این جمله امیدواری به انسان می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از شرایط انتظار سازنده گفت: انتظارسازنده انتظاری است که در آن انسان، منتظر ظهور ولی خداست و می‌شنود وقتی که امام زمان(عج) ظهورکردند تمام گنج های زمین استخراج خواهدشد، تمام زمین سرسبز و پربارخواهدشد. انسان می‌شنود بعد از ظهور امام زمان(عج) حتی مدل خانه‌سازی‌ها و شهرسازی‌ها در پیشرفته‌ترین حالت‌های ممکن است؛ اگر تا قبل از ظهور دو قسمت از علم کشف شده باشد بعد از ظهور، 25قسمت دیگر نیز کشف خواهدشد؛ در روایت است مردگان آرزو می‌کنند ای کاش می‌توانستند زنده شوند و به زمین برگردند و این زندگی زیبا را تجربه کنند و لذا چنین تصویری از زمان ظهور، انسان را به حرکت وا می‌دارد.

حجت الاسلام جوشن گفت: انتظاری سازنده است که مقدمات ظهور را فراهم‌کند. منجر به تربیت نیرو برای حضرت شود چون امام‌زمان(عج) که نمی‌توانند بدون نیرو و سرباز ظهورکنند و نمی‌شود، باید سرباز برای امام زمان(عج)تربیت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های سربازان حضرت در زمان ظهور ادامه‌داد: سربازی که بعد از ظهور حضرت، بتواند به امام(عج) کمک‌کند، کسی است که هم آمادگی جنگیدن و شهادت داشته باشد و هم اگر لازم شد از کارگزاران حکومت آن حضرت باشد و در برپایی حکومت به ایشان کمک کند.

مدیر حوزه علمیه نخبگان شیراز در ادامه افزود: انتظارسازنده به انسان منتظر این را آموزش می‌دهد که در راه برپایی حکومت، هم آماده شهادت در رکاب امام(عج) و هم  آماده کمک به امام(عج) بعد از ایجادحکومت جهانی و درک آن زندگی زیبای وعده داده شده باشد؛ انتظارسازنده این را آموزش می‌دهد که چه شهادت در رکاب امام(عج) و چه درک زندگی زیبای دوران حکومت امام(عج) هر دو سربازی در رکاب آن حضرت و سعادتی بزرگ است

حجت الاسلام جوشن با ذکر این سوال که اساسا با وجود امکان زندگی در کنار امام چرا باید آرزوی شهادت در رکاب حضرت را داشت گفت: این امر بدین جهت است که این چنین منتظری آماده‌است تاجانش را فدای امام‌زمان(عج) کند نه این‌که به طمع زندگی زیبا یا به‌دست‌آوردن پست و مقام منتظر آن حضرت باشد،یک چنین منتظری همه هستیش را حاضراست فدای امام(عج) کند فلذا منتظری که آرزوی شهادت نداشته‌باشد منتظر واقعی نمی تواندباشد.
۹۲/۰۲/۱۶ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی